Brukertilpasning i SafeStudy


SafeStudy gir lærere verktøyene de trenger for å tilpasse nett- og programvaretilgangen for hver enkelt elev eller gruppe. Dette sikrer at undervisningen kan skreddersys til elevens individuelle behov og læringsnivå.

Hva er brukertilpasning?

Brukertilpasning i SafeStudy betyr at lærere kan konfigurere spesifikke innstillinger for internettilgang og programvarebruk for individuelle elever eller grupper av elever. Dette gjør det mulig å opprette et tilpasset læringsmiljø som støtter elevens unike læringsbehov.

Hovedfunksjoner

  • Individuell nettverkskontroll: Lærere kan begrense eller gi tilgang til spesifikke nettsteder basert på elevens læringsbehov. Dette gjør det mulig å skape et trygt og fokusert digitalt læringsmiljø
  • Programvaretilgang: Lærere kan tillate eller blokkere bruk av bestemte programmer, inkludert lokale KI-verktøy, som kan påvirke elevenes konsentrasjon eller læring
  • Gruppekontroll: SafeStudy gir mulighet for å sette opp regler for hele grupper av elever, slik at alle i gruppen får samme tilgang og restriksjoner

Hvordan brukertilpasning fungerer

  1. Velg hvilken internett- og programtilgang elevene skal ha
  2. Sett opp spesifikke regler for enkeltelever eller grupper
  3. Hold oversikt over elevenes bruk av internett og programmer i sanntid for å sikre at reglene følges

Fordeler med brukertilpasning

  • Skape et mer tilpasset læringsmiljø som møter elevenes spesifikke behov
  • Sikre at alle elever har tilgang til de nødvendige verktøyene uten distraksjoner
  • Forbedre læringsutbyttet ved å gi riktig nivå av tilgang til hver elev

Eksempler

Tilpasse tilgang for enkeltelever

Lærere kan for eksempel tillate tilgang til spesifikke læringsressurser for en elev som trenger ekstra hjelp, mens de blokkerer distraherende nettsteder.

Gruppere elever med samme behov

Dersom en gruppe elever jobber med et prosjekt, kan læreren gi tilgang til spesifikke programmer og ressurser som er nødvendige for prosjektet, samtidig som andre applikasjoner er begrenset.

An unhandled error has occurred. Reload 🗙